Iskolai szociális munka tematika
Tantárgyi dokumentáció nappali tagozaton
I. A tantárgy neve: Iskolai szociális munka
A tantárgy nevének angol fordítása: School Social Work
Típusa: kötelező
Kódja: KJBNES070F
Kreditértéke: 5 kredit
Az előzetes ismeretanyag rövid leírása:
A szociális munka elméletéről és gyakorlatáról megszerzett ismeretek, valamint pszichológiai , szociológiai ,és szociálpolitikai alapismereteket feltételez a tantárgy.
A tantárgy céljai:
Az iskolai szociális munka elméleti kérdéseinek megismertetése, külföldi és a magyar praktikum bemutatása, az iskolai munka és a szociális munka közti kapcsolódási pontok feltérképezése. A hallgatókat alkalmassá tenni az iskolai szociális munka, mint új típusú szociális szolgáltatás alkalmazására, a két szakma, a pedagógia és a szociális munka együttműködésének lehetőségeit feltárva.
II. Az oktató(k) neve: Jankó Judit
Elérhetősége (e-mail, telefon): jankojudit@uranos.kodolanyi.hu Tel: (22) 543-300
III. A tantárgy részletes tematikája heti bontásban:
1.hét Bevezető előadás
2.hét Az iskola mint a formális nevelés legfontosabb intézménye
Kozma Tamás: Bevezetés a nevelés szociológiába Bp.
Jankó Judit (1996): Iskolai szociális munka Comenius BT. Pécs (ISBN: 963968709)
3.hét Az iskola funkciói és diszfunkciói
Kozma Tamás: Bevezetés a nevelés szociológiába Bp.
Jankó Judit (1996): Iskolai szociális munka Comenius BT. Pécs (ISBN: 963968709)
Szabó László Tamás: A rejtett tanterv Magvető 1988.
4.hét Az iskolai gyermekvédelem szerepének megnövekedése
Ligeti György és Márton Izabella: Diákjogok és pedagógusjogok az iskolában http://www.oktbiztos.hu/kutatasok/diakjog/dj_12.htm#4 (2008.01.20.)
Maros Katalin-Tóth Olga (2006): Az iskolai gyermekvédelem helyzete http://www.gyerekesely.hu/component/option,com_docman/task,cat_view/gid,38/dir,DESC/order,date/limit,10/limitstart,20/ (2008.01.12.)
Országjelentés 2003 http://www.gyerekesely.hu/component/option,com_docman/task,cat_view/gid,38/ (2008.01.17.)
Ferge Zsuzsa (2006): Gyermekszegénység Elleni Nemzeti Program, Esély, 2. 93.
47/2007. (V. 31.) OGY határozat a „Legyen jobb a gyermekeknek!” Nemzeti Stratégiáról, 2007-2032
Esély 2000 Konferencia - Állásfoglalása http://www.oki.hu/cikk.asp?Kod=esely-xx-Allasfoglalas.html (2008.02.05.)
5.hét Az iskolai szociális munka kialakulásának története
Jankó Judit (1996): Iskolai szociális munka Comenius BT. Pécs (ISBN: 963968709)
Az iskolai szociális munka története Szekszárdon – Család ,gyermek, ifjúság 1997/
Jankó Judit (2008): 100 éves múlt, mai magyar jelen HÁLÓ 3.
6.hét Az iskolai szociális munka célja, feladata
Jankó Judit (1996): Iskolai szociális munka Comenius BT. Pécs (ISBN: 963968709)
Szociálpedagógia szöveggyűjtemény(Szerk.: Bábosik I. -Torgyik J. ) - Szociális szakértelem az iskolában - iskolai szociális munka – Okker Kiadó 2009.
7.hét Az iskolai szociális munka modelljei – kézirat angolból fordítás
8.hét Az iskolai szociális munka gyakorlata hazánkban és külföldön
Jankó Judit (2008): Az iskolai szociális munka múltja, jelene és jövője. MIPE XIII. Szeged
Jankó Judit (2007): Megalakult a Magyarországi Iskolai Szociális Munkások Egyesülete HÁLÓ 1.
Jankó Judit (1996): Iskolai szociális munka Comenius BT. Pécs (ISBN: 963968709)
Jankó Judit (2009):Szociális munkások a székesfehérvári iskolákban - Együtt a Gyermekvédelemben 2009. november
9.hét Hazai kutatások iskolai szociális munka témakörben
Jankó Judit (2008): Gondolatok az iskolai szociális munkáról Együtt a Gyermekvédelemben 9.
10.hét Pedagógia – szociális munka, pedagógus – szociális munkás, avagy a két szakma együttműködési lehetőségei.
Jankó Judit (1996): Iskolai szociális munka Comenius BT. Pécs (ISBN: 963968709)
11.hét Dilemmák és nehézségek az iskolai szociális munkában – meghívott előadó – gyakorló iskolai szociális munkás
12.hét Az iskolai szociális szolgáltatás tervezése
Jankó Judit (1996): Iskolai szociális munka Comenius BT. Pécs (ISBN: 963968709)
13.hét Zárthelyi dolgozat
14.hét Interjúk bemutatása
15.hét A félév értékelése
Kötelező irodalom: ld.. témáknál hetente
Ajánlott irodalom:
1. Tanulmányok a gyermekjólét köréből II. Hajdúböszörmény 1994.
2. Tanulmányok a gyermekjólét köréből V. Esztergom 1995.
3. A gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény
4. A közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény és a 1996. évi LXII. törvény 1. sz. melléklete
5. A nevelési-oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994 (IV. 8.) MKM rendelet és módosítása, a 16/1998. (IV. 8.) MKM rendelet
IV: A számonkérés módja:
a) a mintatanterv szerint haladók számára: gyakorlati jegy
- folyamatosan irodalom feldolgozása + ZH+ interjú
Az értékelés módja, kritériumai:
Az értékelés módja, kritériumai:
A 3 feladatból minden feladatot meg kell oldania megfelelt szinten.
Feladatai átlagban:
30-36
37-43 jó,
44-50 között jeles érdemjegyet érdemelnek.
b) a vizsga vagy pótkurzusos hallgatók számára: kollokvium
c) egyéni tanulmányi rend szerint haladók számára: kollokvium
V. Félévközi (beadandó) feladatok:
Gyermekvédelmi felelőssel és/ vagy iskolai szociális munkással interjú készítése. Előadás alkalmával közösen megfogalmazott kérdések alapján a Munkaköri leírásának vizsgálata kritikus elemzése. Kérdések megfogalmazása a témával kapcsolatban
Hozzászólások
Hozzászólások megtekintése
http://theprettyguineapig.com/prednisone-20-mg/ - Buy Prednisone Online <a href="http://theprettyguineapig.com/prednisone-20-mg/">Prednisone</a> http://theprettyguineapig.com/prednisone-20-mg/
Otherwise, quinine; growing sclerae commands?
(uwaweyuw, 2019.03.01 23:51)http://theprettyguineapig.com/prednisone-20-mg/ - Prednisone Online <a href="http://theprettyguineapig.com/prednisone-20-mg/">Prednisone Without Dr Prescription</a> http://theprettyguineapig.com/prednisone-20-mg/
Avoiding fixity, perplexity, suppressor futile features.
(ileneusefox, 2019.03.02 02:21)